Σελίδες

Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

Πως βάζουμε υδατογράφημα στις φωτογραφίες: Οδηγίες βήμα-βήμα

Μετά την τελευταία μου ανάρτηση μου ζήτησαν αρκετοί να περιγράψω τον τρόπο που βάζω το υδατογράφημα.
Ο τρόπος είναι κάπως πολύπλοκος και προϋποθέτει έστω βασικές γνώσεις photoshop, αλλά αφού τα κατάφερα εγώ, θα το καταφέρετε και εσείς!
Δεν είμαι ειδική στο Photoshop, το χρησιμοποιώ πολύ σπάνια, γιατί πολύ απλά δεν ξέρω να το χειρίζομαι.

Ευτυχώς η καλή μου φίλη η Alex P. απο το theroundbutton.blogspot.com είδε την δυσκολία μου και έσπευσε να βοηθήσει! Και επειδή η ίδια δεν προλαβαίνει να γράψει tutorial, ανέλαβα να το κάνω εγώ, βασιζόμενη στις δικές της οδηγίες.
Λοιπόν, θα προσπαθήσω να το εξηγήσω όσο πιο αναλυτικά γίνεται.
Ελπίζω να τα καταφέρω.........

Πρώτα πρέπει να αποφασίσουμε πως θέλουμε να είναι το watermark μας. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε το λογότυπο που έχουμε ήδη είτε απλά να γράψουμε την επωνυμία μας.

1α. Εάν έχουμε λογότυπο, το ανοίγουμε στο photoshop και το κάνουμε ασπρόμαυρο.
1β. Εάν δεν έχουμε λογότυπο, δημιουργούμε ένα νέο αρχείο και ΜΕΣΑ στο αρχείο (πάνω στην επιφάνεια με τα τετραγωνάκια) γράφουμε την επωνυμία μας, αυτό είναι στο εξής το λογότυπό μας. (Για να γράψουμε την λέξη, παίρνουμε το εργαλείο γραφής, που έχει σηματάκι "Τ"). Ρυθμίζουμε την γραμματοσειρά και το μέγεθος της επωνυμίας μας.
(Οι διαστάσεις του νέου αρχείου μας είναι περίπου 15 * 7 cm και ανάλυση 200 pixels/inch, RGB colour, 8 bit.
Το background να είναι διαφανές, άνευ χρώματος. Η λέξη μας να είναι σε μαύρο χρώμα. Όλα αυτά φυσικά σε ένα layer.)
Σημαντικό! Το λογότυπό μας πρέπει να είναι απλό και ευανάγνωστο, γιατί εάν δεν είναι το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι εύχρηστο, θα μπερδευτεί πολύ με τις σκιές.
Σώζουμε το αρχείο που δημιουργήσαμε στην περίπτωση 1α ή 1β σε μορφή *.psd (πχ watermark.psd)




2. Ανοίγουμε το αρχείο watermark.psd. Ανοίγουμε και την φωτογραφία στην οποία θέλουμε να βάλουμε το υδατογράφημα.
Πάμε στο layer του υδατογραφήματος, κάνουμε δεξί κλικ -> Duplicate layer και ορίζουμε που θα αντιγραφεί το layer (δλδ στην φωτογραφία που ανοίξαμε και θέλουμε να υπογράψουμε). Ή πολύ απλά μπορείτε να "σύρετε" με το ποντίκι το μαύρο μας λογότυπο πάνω στην φωτογραφία στην οποία θέλουμε να μπει.



Και έτσι στην φωτογραφία μας εμφανίζεται το μαύρο λογότυπό μας. Αλλάζουμε το μέγεθός του και το τοποθετούμε στην επιθυμητή θέση.
Σημαντικό! Να μπει στην τελική θέση, μετά δεν θα μπορούμε να το κουνήσουμε!


Αφου τελειώσουμε με την αλλαγή μεγέθους και θέσης, πατάμε το κουμπάκι που δείχνω στην παρακάτω φωτογραφία με το βελάκι



3. Σ' αυτό το καινουργιο layer του μαυρου logo, κάνουμε δεξί κλικ -> Select pixels και θα κάνει ''μυρμηγκακια'' γύρω απο το λογότυπο.






4. Όπως είναι με τα "μυρμηγκάκια", επιλέγουμε το layer της αρχικής μας φωτογραφίας (στην περίπτωσή μας με τα πλεκτά λουλούδια) και κάνουμε copy (Ctrl+C) / Paste (Ctrl+V). (Σας γράφω τις συντομεύσεις του πληκτρολογίου, για ευκολία). Στην ουσία αντιγράφουμε την φωτογραφία μας και την βάζουμε "μέσα" στα γράμματα του λογότυπου.
Απο εκεί που είχαμε 2 layers δεξιά, έχουμε πλέον 3.



5. Σε αυτό το σημείο, κρύψτε το πρώτο layer με τα μαύρα γράμματα. Απλά πατάτε το σηματάκι με το ματάκι. Μόλις το κάνετε, ξαφνικά το μαύρο λογότυπό σας θα εξαφανιστεί. Το δεύτερο λογότυπο όμως που δημιουργήσατε, με την εικόνα "μέσα" του θα είναι εκεί, απλά δεν το βλέπετε.



6. Με αυτό το νέο layer του "διαφανή" λογότυπου, πάμε πάνω στην μπάρα εντολών
Layer -> Layer style -> Drop shadow
Ρυθμίζετε απο εκεί το τελικό αποτέλεσμα του υδατογραφήματος.
Μπορείτε να δείτε παρακάτω (στην φωτογραφία) τις ρυθμίσεις που χρησιμοποιώ εγώ. Φυσικά αυξομειώνοντας τις μπάρες μπορείτε να ρυθμίσετε την ένταση και τις διάφορες παραμέτρους.
Πειραματιστείτε!!!! 
Εγώ πχ χρησιμοποιώ και Inner shadow και Outer glow, εκτός απο το drop shadow.



7. Σώζουμε το αρχείο μας σε ότι φορμάτ θέλουμε, συνήθως σε *.jpg

8. TIP!!!
Για να μην ρυθμίζετε απο το μηδέν κάθε φορά τις ρυθμίσεις του βήματος 6, μπορείτε να κάνετε το εξής απλό.
Την πρώτη φορά που θα ορίσετε τις ρυθμίσεις, αποθηκεύετε το αρχείο σε μορφή *.psd και όταν θα θέλετε να βάλετε το υδατογράφημα σε άλλες φωτογραφίες φτάνετε την διαδικασία μέχρι το βήμα 6 και μετά ανοίγετε το αρχείο που λέμε, κάνετε δεξί κλικ στο layer που λέει fx και κάνετε copy layer style. Πάτε στο νέο "διαφανές" υδατογράφημα που έχετε δημιουργήσει και κάνετε στο "διαφανές" layer δεξί κλικ -> paste layer style.


ΈΤΟΙΜΟ!!!!!!!!




Δοκιμάστε το βήμα βήμα. Μην το φοβηθείτε. Και λάθος να κάνετε, την επόμενη θα το κάνετε σωστά.... Δεν είναι πολύ δύσκολο, αλήθεια. Την πρώτη φορά που προσπάθησα να το κάνω, έκανα μισή ώρα για 1 υδατογράφημα... Μετά όμως, μόλις ξεκίνησα να το περνάω σε όλες μου τις φωτογραφίες, χρειάζομαι μόλις 2 λεπτάκια για την κάθε φωτογραφία.


Μην ξεχνάτε να κρατάτε αντίγραφα των φωτογραφιών σας χωρίς το υδατογράφημα :)

Επίσης θα ήθελα να μου πείτε εάν τα καταφέρατε, αν σας φάνηκαν δύσκολες ή εύκολες οι οδηγίες μου και να μου δείξετε πως τα πήγατε!
Φυσικά, είμαι εδω για ότι ερωτήσεις μπορεί να έχετε....

Καλή επιτυχία!!!!!

28 σχόλια:

  1. Γαλήνη μου είσαι μια ζωγραφιά. Μέρες τώρα ψάχνω να βρω πως να βάζω υδατογράφημα στις φωτό. Θα προσπαθήσω να το κάνω και θα επανέλθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που είμαι επίκαιρη :)))) και ανυπομονώ να δω αν τα εξήγησα κατανοητά :))))
      Καληνύχτα!

      Διαγραφή
    2. Επίσης ανυπομονώ για την τόσο όμορφη κλήρωσή σου :)

      Διαγραφή
    3. Σίγουρα κάτι δεν έχω καταλάβει. Στα πρώτα βήματα για να ορίσω νέο Layer!
      Πάω file και new γράφω στο όνομα την επωνυμία μου, έβαλα τις ρυθμίσεις μου όπως αναφέρεις και ok. Μου εμφανίζει ότι έχω δημιουργήσει ένα layer αλλά η επωνυμία μου πουθενά, φαίνεται μόνο το παράθυρο με τα τετραγωνάκια! Κανένα σχόλιο Γαληνάκι; Θα το παλεψω λίγο ακόμα. Φιλιά πολλά και ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
    4. Καλυψώ, έβαλες την επωνυμία σου στην ονομασία του αρχείου? καλά έκανες.
      Απλά θα πρέπει όταν είσαι μέσα στο αρχείο με τα τετραγωνάκια, να πάρεις το εργαλείο της γραφής (έχει σηματάκι Τ)και πάνω στα τετραγωνάκια να γράψεις την επωνυμία σου. Να ρυθμήσεις και το μέγεθος και την γραμματοσειρά που σου αρέσει....

      Διαγραφή
  2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μμμμ!!!!! κάτι κατάφερα τελικά, θα παίξω λίγο ακόμα και θα σε ενημερώσω. Ευχαριστώ πολύ πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλυψώ μου, πως τα πήγες? Είδα ότι έβαλες υδατογράφημα, αλλά έχει μάυρο χρώμα στο εσωτερικό του και όχι διαφανές... Ήταν επιλογή σου ή στην πορεία σε μπέρδεψα με κάτι? Μπορώ να βοηθήσω κάπως?

      Διαγραφή
  4. μπραβο Γαληνακι! σουπερ παρουσιαση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άψογες οδηγίες!!! Ευχαριστούμε πάρα πάρα πολύ!!! Λίγο χρόνο να βρούμε και θα τις εφαρμόσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς σε βρήκα στο blog σου. Ομολογώ πως οι οδηγίες σου είναι πολύ κατατοπιστικές θα προσπαθήσω να τις ακολουθήσω.
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπέρα Ελένη!!!!
      Ελπίζω να τα κατάφερες και πλέον να έχεις και εσύ την προσωπική σου υπογραφή στις φωτογραφίες!!!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα Γαλήνη.Η αλήθεια είναι πως σε βρήκα μέσω της Καλυψώς για την συγκακριμένη ανάρτηση. Με μια γρήγορη ματιά όμως που έριξα σε παλιότερες αναρτήσεις σου είδα ότι φτιάχνεις καταπληκτικά πράγματα με τις κλωστές και τις βελόνες σου.Καλώς σε βρήκα λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω οι οδηγίες μου να σου φανούν χρήσιμες!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν τα πράγματα που φτιάχνω!
      Πάω να κάνω βολτίτσα στο μπλογκοσπιτάκι σου!

      Διαγραφή
  8. Από την φίλη Καλυψώ τα βήματά μου με έφεραν στο όμορφο σπιτάκι σου Χαίρομαι που σε αντάμωσα Γαλήνη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλησπερα! θελω να φτιαξω το υδατογραφημα , αλλα μαλλον δεν εχω καταλαβει. το αρχειο που δημιουργουμε σε ποιο προγραμμα; word , photoshop? sorry αλλα δεν το εχω καταλαβει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία!
      Όλες οι διαδικασίες γίνονται μέσα στο Photoshop.

      Διαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!
      Αν ακολουθήσετε ένα ένα τα βήματα, όπως τα περιγράφω, θα πετύχετε το τελικό αποτέλεσμα....

      Διαγραφή
  11. καλησπερα!ποιος προγραμμα χρησιμοποιεις για να το κανεις??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευγε για το μαθηματάκι ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να φάνηκε χρήσιμο και ευκολονόητο!
      :D

      Διαγραφή
  13. Ανώνυμος29/9/13, 4:05 μ.μ.

    ποιο προγραμμα χρησιμοποιειτε για να το κανετε???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Όπως αναφέρω και στην αρχή της ανάρτησής μου, χρησιμοποιώ το Photoshop.

      Διαγραφή
  14. Έχω δει από φίλο Photoshop αλλά δεν ήταν το μενού όπως στο δικό σου Γαλήνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!
      Ίσως να υπάρχουν διαφορές απο έκδοση σε έκδοση. Επίσης πολλές γραμμές εργαλείων εμφανίζονται/ εξαφανίζονται ανάλογα με την προτίμηση του χειριστή.
      Δεν μπορώ να σκεφτώ τι άλλο μπορεί να είναι...

      Διαγραφή