Σελίδες

Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

Γούρια απο πηλό για το 2012

Για την καινούρια χρονιά ετοίμασα πήλινα γούρια για 4 αγαπημένες μου φίλες και κουμπάρες. Για να φέρει το 2012 στο σπιτικό τους τύχη, αγάπη και ευτυχία.
Επειδή είναι σπιτάκια και όχι κάποιο γιορτινό αντικείμενο (έλατο, ρόδι κλπ) είναι εύκολο να στολίζει το σπίτι μας καθ'όλη την διάρκεια του έτους.
Τα γούρια τα εμπνεύστηκα απο αυτό  το μπλογκ, αλλα φυσικά τα προσάρμοσα περισσότερο στα γούστα μου και στα υλικά που είχα.





Τα γούρια είναι φτιαγμένα απο απλό λευκό πηλό χειροτεχνίας, με μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία (charms).
Το πατρόν για τα σπιτάκια είναι πολύ εύκολο να το σχεδιάσετε μόνες σας (είναι εξαιρετικά απλό) ή για μεγαλύτερη ευκολία να βρείτε κάτι έτοιμο στο Ίντερνετ.
Παίρνουμε τον πηλό και "ανοίγουμε φύλλο". Κόβουμε το περίγραμμα του σπιτιού και κάνουμε προαιρετικά "παραθυράκια" σε οποιοδήποτε σχήμα (πχ καρδούλα, κύκλος κλπ). Βάζουμε τα σχήματα να στεγνώσουν πάνω σε κάποιο ΛΕΥΚΟ χαρτί.


Αφού στέγνωσαν τα γούρια μου, τα πέρασα ένα χεράκι γυαλόχαρτο, και πίσω και μπρος. Το γυαλόχαρτο δίνει μια "σατινέ" υφή στον πηλό, διορθώνει ατέλειες και ανωμαλίες της επιφάνειας.

Τα έβαψα με χρώματα χειροτεχνίας (μάλιστα κάποια απο τα χρώματα είχαν μεταλλιζέ όψη). Μετά τα στόλισα με κορδόνια, φούντες, στρασάκια και μεταλλικά charms.

Το μέγεθος του κάθε "σπιτιού" είναι περίπου όσο μία γυναικεία παλάμη

Ήταν η πρώτη φορά που έφτιαξα γούρια απο πηλό και έκανα το λάθος να κάνω απο την αρχή τρυπούλες πάνω τους, για να περάσω αργότερα κορδονάκια. Τελικά χρειάστηκε να καλύψω τις παραπάνω τρύπες και θα σας πρότεινα να μην κάνετε καθόλου τρύπες απο πριν. Λίγο πριν βάψετε τα γούρια σας και αφού αποφασίσετε που ακριβώς θέλετε τις τρύπες, απλά να τις κάνετε με ένα τουρ (μικροδράπανο με φλεξίμπλ)

Εδώ είναι και τα 4 γουράκια μαζί, πριν μπουν τα κορδόνια με τα διακοσμητικά στοιχεία.

Στο τέλος πέρασα τα γούρια με βερνίκι ειδικό για πηλό, αν και θα μπορούσα να μην το κάνω. Απλά έδωσε μια γυαλάδα παραπάνω στην επιφάνεια.

Με την ίδια τεχνική μπορούμε να φτιάξουμε άπειρα διακοσμητικά αντικείμενα για το σπίτι μας, αλλά και για δώρο. Φτιάξτε τα με τα παιδιά σας, θα το χαρείτε πολύ! Ακόμα και η 2χρονη κόρη μου ζήτησε να ¨ανοίξει φύλλο" με τον μικρό της πλάστη :)

Καλή τύχη και καλές δημιουργίες!

12 σχόλια:

  1. Γαλήνη μου καλημέρα!Τέλεια τα γουράκια σου. Δεν έχω χρησιμοποιήσει καθόλου πηλό, πέρα από fimo & cernit.Νομίζω τον πηλό δεν τον ψήνεις ε? Σκεφτόμουν να δοκιμάσω να τον χρησιμοποιήσω σε μπομπονιέρες για τη βάφτιση του μικρού μου, γιατί φαντάζομαι θα είναι & πιο οικονομικός. Τι λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ!!!!
      Και εμένα ουσιαστικά ήταν η πρώτη φορά που δοκίμασα πηλό, μην νομίζεις.
      Η μία συσκευασία πηλού (νομίζω 500γρ) κάνει κοντά στο 1 Ευρώ. Λογικά βγάζει 5-6 τέτοια σπιτάκια. Είναι μεγάλα. Αν κάνεις κάτι μικρότερο,θα σου βγουν περισσότερα κομμάτια.
      Θα πας σε κατάστημα με είδη ζαχαροπλαστικής και θα πάρεις μία κουπ-πατ το σχέδιο που σου αρέσει. Έτσι η διαδικασία θα προχωρήσει πολύ πολύ γρήγορα. Σαν να κάνεις κουλουράκια. Εάν δεν βρεις σε κατάστημα με είδη ζαχαροπλαστικής, πάρε απο κάποιο ονλάιν κατάστημα εξωτερικού. Έχουν πολλά πολλά σχέδια και μεγέθη κουπ-πατ.
      Αφού ανοίξεις φύλλο, κάνεις τα σχήματα (όχι πολύ λεπτό τον πηλό), θα τα περάσεις ένα γυαλόχαρτο και μετά θα τα διακοσμήσεις. Σούπερ θα είναι!!!!!!!!! Πραγματικά πολύ καλή ιδέα! Και μπορεί να εφαρμοστεί με οποιοδήποτε θέμα βάφτισης και με τον ίδιο τρόπο θα κάνεις και τα διακοσμητικά στοιχεία!!!!!

      Διαγραφή
    2. Λοιπόν, όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο μου αρέσει η ιδέα!!!
      Και με την ίδια κουπ-πατ (χεχεχε), μπορείς να φτιάξεις και μπισκότα!!!! Ακόμη και με ζαχαρόπαστα!!! Να τα βάλεις σε σακουλάκια με κορδέλα, αντί για γλυκό!!!!
      Και το ίδιο σχήμα πάνω στο βιβλίο ευχών. Ακόμη και το χαρτί να κοψεις στο ίδιο σχήμα, να το κολλήσεις σε ξυλαράκια για σουβλάκια, να στολήσεις με κορδέλες και να βάλεις στα τραπέζια κλπ...
      Πω-πω, άπειρες ιδέες!!!!!

      Για να ψάξεις ονλάιν για κουπ-πατ, δες για cookie cutter. Ακόμα και στο Ebay.co.uk έχει πολλά!

      Διαγραφή
  2. Βρε Γαληνάκι ενθουσιάστηκες τόσο πολύ, που με έχεις συνεπάρει & έχω αρχίσει και πείθομαι!! Και να σκεφτείς ότι με έπρηξε ο άντρας μου να χρησιμοποιήσω αυτό το υλικό, λέγοντας μάλιστα για να με πείσει:"Δε σε φοβάμαι καρδούλα μου, εσένα πιάνουν τα χέρια σου!". & αντί να νιώσω καλά, αγχώθηκα!! Α!Ξέχασα να σου πω ότι λόγω καλοκαιριού θέλει πάλι θαλασσινό θέμα, οπότε μάλλον περιορίζομαι στα σχηματάκια, ...μμμμμ ή μήπως όχι??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουσιαστικά, έχεις 2 θέματα. Το καλοκαίρι/θάλασσα και το αγορίστικο.
      Άρα έχουμε αστερίες, ψάρια, χταπόδια, ιππόκαμπος... Αυτοκινητάκια, τρενάκια, μπάλα.....
      Πάντως εγώ θα προτιμούσα ένα ωραίο θαλασσινό θέμα.... και μάλιστα σε κάποια απο τα διακοσμητικά, μπορείς να κάνεις επιφάνεια με άμμο (ατλακόλ στην επιφάνεια και εμβύθηση σε ψιλή άμμο). Όχι όμως σε μπομπονιέρες, γιατί ίσως να πέφτει λίγο η άμμος, αλλά σε διακοσμητικά που θα βάλεις έξω απο την εκκλησία ή στο φαγητό.
      Ειφικά άμα κάνεις ψαράκια και τα βάψεις με έντονα χρώματα (πορτοκαλί, τιρκουάζ, λαχανί, καναρινί), με ρίγες και σχήματα, θα το απογειώσεις το θέμα σου!!! Μπορείς να τα περάσεις και με βερνίκι απο πάνω, για πιο γυαλιστερό αποτέλεσμα. Πάρε οτιδήποτε βερνίκι, όχι κάτι ειδικό (όπως έκανα εγώ κακώς με τα σπιτάκια!
      Είμαι σίγουρη ότι άμα το σκεφτείς λίγο, θα σκεφτείς πάρα πολλές εφαρμογές του πηλου....

      Διαγραφή
    2. δες για παράδειγμα εδώ (αν και δεν τρελαίνομαι για τα σχήματα)
      http://stores.ebay.co.uk/lawmanshop/category2855966010-/_i.html?_fsub=2855966010&_sid=994444200&_trksid=p4634.c0.m322

      Αν βρεις κάποιο σετ, μπορείς να κάνεις όλα τα ζωάκια του βυθού της θάλασσας... Αν και ίσως ένα ίδιο σχήμα σε διάφορες παραλλαγές χρωμάτων, να ήταν πιο εντυπωσιακό...
      Δες και ωραίες μέδουσες για διακόσμηση
      http://myhomegr.blogspot.gr/2011/06/jellyfish.html

      Διαγραφή
    3. Έλεγα να κινηθώ ανάμεσα σε καραβάκι, ψαράκι & αστερίες.Το ψαράκι ήταν η 1η επιλογή του άντρα μου & τελευταία δική μου, αλλά έτσι που μου τα λες ακούγεται ενδιαφερόν.Θα συσκεφθώ με τον εαυτό μου και θα αρχίσω να δοκιμάζω αυτό το Σαβ/κο. Θα επιστρέψω το συντομότερο...ίσως και με φωτογραφίες!!Φιλάκιαααα

      Διαγραφή
    4. Τέλειες οι μέδουσες. Βρήκα και αυτό το κουπατ http://www.cookiecuttershop.com/nautical/nautical36.shtml
      Βέβαια θα κοιτάξω αν μπορώ να το βρω σε κανένα ευρωπαϊκό site, φυσικά θα δω και άλλα.

      Διαγραφή
  3. Γαληνάκι καλημέρα. Ξανάρθα! Λοιπόν άκυρος ο πηλός για μπομπονιέρα του Νικόλα! Μάλλον θα περιοριστώ σε στολισμό με αυτό το υλικό.
    Την ιδέα για την πρόσκληση την πήρα από το Sophia's Blog (http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/2011/05/blog-post_9825.html). Θα την διαφοροποιήσω βέβαια.

    Ταταταταααα....
    Ιδέα για μπομπονιέρα: Λευκές κούπες ζωγραφισμένες στο χέρι (απ'τη μια πλευρά), και "Σας ευχαριστώ πολύ, Νικόλας" (απ'την άλλη πλευρά).
    Τι λες?

    Η ιδέα της κούπας ξεκίνησε για προσκλητήριο να σου πω την αλήθεια μου, αλλά μετά θα έπρεπε να βρω κάτι πολύ εντυπωσιακό για μπομπονιέρα, και μετά θα ξέφευγα πολύ & οικονομικά αλλά θα είχα και πρόβλημα χρόνου.

    Αυτά για την ώρα.
    Εννοείται βέβαια ότι καταλήξαμε στην ιδέα ,αλλά πρέπει να βρούμε και την ποσότητα των υλικών για να προχωρήσω. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχουμε θέμα...

    Περιμένω σχόλιο...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλημέρα!!!!
      Η πρόσκληση είναι πανέμορφη!!!!! Μπελαλίδικη βέβαια, αντέχεις?

      Η ιδέα της κούπας είναι φοβερή. Βέβαια δεν ξέρω και πολλά για αυτό. Βρήκες που θα πάρεις λευκές κούπες σε καλή τιμή? Επίσης, πρέπει να είναι χρώμα που δεν φεύγει με το πλύσιμο.... Θα τις κάνεις μόνο για τα παιδάκια, ή για όλους? Ελπίζω να μην έχεις πολύ κόσμο :)

      Θα έχω τον νου μου, μήπως δω κάτι ενδιαφέρον, για να το δεις :)))))

      Διαγραφή
  4. Αυτές τις μέρες (επηρεασμένη απο εσένα), λέω να ξεκινήσω ένα project με ψαράκια. Ελπίζω να βγει έτσι όπως το σκέφτομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου φιλεναδίτσα.
    Λοιπόν, αρχικά σκεφτήκαμε οι κούπες να είναι για τους μεγάλους, γιατί τα πιτσιρίκια δεν ενθουσιάζονται με τέτοια. Τώρα σχετικά με την τιμή έχω βρει στο jumbo με 0,99€/τμχ. Δεν είναι φθηνά, αλλά μου είπε ο άντρας μου ότι μια εταιρεία, με την οποία συνεργαζόταν παλιά που είχε μαγαζί με γραφική ύλη, και αναλώσιμα η/υ, είχε και τέτοια είδη για διαφημιστικούς λόγους & ότι μπορούσαν να του κάνουν καλύτερη τιμή. Για να δούμε.

    Μια άλλη λύση που σκέφτηκα, είναι αν μπορεί ο πατέρας μου να βρει καλή τιμή από ένα μαγαζί που προμηθεύεται το ξενοδοχείο στο οποίο δουλεύει.

    Μαρκαδόρους είχα αγοράσει από το www.hobby.gr .Απ' ότι είδα έχουν ακόμα τους κωδικούς που έχω στο σπίτι. Αυτοί είναι λίγο τσιμπημένοι και δεν ξέρω πόσους να πάρω / 5,40€ ο ένας :{

    Σχετικά με την τεχνική, την έχω δοκιμάσει.
    Ζωγραφίζεις σε καθαρή επιφάνεια και μετά στο φούρνο στους 160 για 90 λεπτά.
    Εγώ το είχα συνδυάσει με decoupage. Ωραίο είχε βγει για πρώτη φορά.
    Τώρα που το σκέφτομαι δεν το έχω ανεβάσει στο blog.

    Αυτά για την ώρα. Μόλις έχω νεότερα, θα επιστρέψω!

    Καλή επιτυχία με τα ψαράκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή